status
Final exam is next month?Aaaaaaaa!!!!!



My Perfect Imperfect Life }

""

Gangster Kampung

.Hello and Welcome to my beautiful world.
.My name is Fatin Nadhirah Bt Azhari .Seorang student di bangunan yang bernama 'sekolah' .14 tahun 2013.(muda lagi weyh)Mencari erti kehidupan di usia remaja.Di blog ni ku titipkan salam.Agar membantu menceriakan hari.Allah sentiasa di sisi dan semoga diri ini diberkati.Amin

Nasihat Anak Azhari

big sunglasses, sunglasses, vintage, vintage ring
Sayang mereka yang sayang saya.
.CINTA,jangan terlalu percaya.Itu semua poyo:)
.kawan biar beribu,setia pada yang satu
.jangan menyuruh orang untuk faham kita,tetapi fahamlah diri sendiri
.kalau sedang sedih,tabahlah.ALLAH sedang mengujimu


Nakarainaimi

six of us,teenagers,lots of love
Nakarainaimi bukanlah bahasa jepun tapi ianya gabungan nama kami.
.NA stands for Husna/una
.KA stands for Atikah/ika
.RA is me.Stands for Nadhirah/nad
.IN stands for Syazlien/alin
.AI stands for Fatin/ain
.MI stands for Syamimi/mimi
semoga kami kekal selamnya ya allah.perkukuhkanlah persahabatan kami.Amin.
kini,NAKARAINAIMI is registered!Hak milik kami

My GalahMan

doodle, Girrafe, lee kwang soo, vintage ring
.Saya peminat Lee Kwang Soo dalam Runnimg Man
.Tak nak kahwin dengan dia,nak jadi dia punya member je
.Nak cakap LKS is a betrayer?Lantaklah!
.Nak cakap saya ni perasan?lantaklah
.Nak cakap LKS tak kenal saya pon?Lantaklah!
.Yang pasti aku minat dia,aku ada perasaan and aku kenal dia.Full stop!haha! perasan lebih!


Terima Kasih Yang Besar Kepada

Skins by: Eyka Eyko
Background: Nurul AtiQah
Best View in: Google Chrome only

suka?sayang?cinta?Which want you choose?
Tuesday, September 10, 2013 | 8:48 PM // 0 Mustaches




assalamualaikum,
saat hati kata "argh,aku boleh bahagialah kalau tak bercinta ni! bukannya penting mana pon." and that's it.I still alive without this 'freaking love thing'.Who says that you will die because this 'love thing'.For me,this freaking love thing is not important at all in our life.I repeat it again,it's NOT IMPORTANT!Tak effect mana pon kalau kita tak bercinta dalam kehidupan ni.Infact,tanpa cinta dalam hidup ni,kita kan lebih bahagia,selesa dan lebih bersemangat untuk hidup.Just take a time and think,"if they said that they will happily ever after or 'setia hujung nyawa',why there is divorce in our life?I admit that divorce is the best way that you can do if you're fighting each other and can't hold that for another time.Maybe divorce this is the best and the right way that you could do.Tapi Allah sendiri tak gallakkan perceraian dalam kehidupan.Dan tahu ataupun tidak,seorang perempuan atau isteri,tak boleh mintak cerai daripada suami.Berdosa.Biarlah suami sendiri yg lafazkan cerai."

If you ask me,that am I believe about love or not,I would absolutely say NO! What I believe is love after the marriage.Mengurangkan dosa,menambahkan pahala.And today is the day that I find out that I actually tak pernah rasa 'cintakan seseorang'.Kind of funny but that's the fact.Hari ini disebabkan pengaruh tv yg sangat besar,soalan "bukan mudah untuk melafazkan cinta" berlegar legar dalam kepala otak yg aku sendiri tak tahu berapa saiz dia.Seriously,bercakap adalah perkara senang yg korang boleh buat.tak perlukan duit untuk bercakap.Just say "I love you" pebenda yg susah sangatnya.Tak reti cakap omputih hang boleh keceq bahasa melayu,"aku cinta padamu" tapi pelik arghhh.Tu bahasa orang dulu dulu,orang dulu dulu sambil nyanyi main cak cak dekat pokok lepastu dorang selit selitlah aku cinta padamu tuu.haha!tak percaya pergi tengok cerita P.Ramlee.Sweet tak?Aku tak pernah boring tengok cerita P.Ramlee tu.Nice.

Okey,balik kepada cerita,dalam tengah bosan dok buat kerja BI tu,aku letak pen dan terus cakap "kenapa orang cakap susah sangat nak sebut I love you tu?" dekat Fatin.Fatin dok sengih sengih and suddenly she says that memang senang nak cakap I love you tu.Tapi nak maksudkan I love you  dalam hati bukannya senang.Dan dari situ kami mula berbiaca perempuan ke perempuan tentang 'suka,sayang,cinta'Daripada orang yg berpengalaman bercinta setahun,iaitu fatin,dia sendiri cakap yg suka,sayang,cinta adalah sesuatu pekara yg sangat berbeza.I setuju 100%.Dia cakap yg aku ni seorang yg senang untuk suka orang.Contohnya,aku suka tengok abang nur senyum,suka tengok perwatakan ameir,suka tengok abang merul,dan suka macam macam lah.Tapi fatin cakap aku ni jenis yg suka tetapi tidak lama.Senang hilangkan perasaan.Some kind of gift kot.Dalam aspek sayang pulak aku juga seorang yg mudah untuk sayang.Alahhhhhh,semua orang kita sayang.even sebenarnya orang yg kita benci pon kita sayang,and orang yg kita tak kenal kita sayang tau.Buktinya,kalau orang yg kita benci tu sakit,kita pon sibuk tanya "kau ni dah kenapa?macam mayat hidup jer.Sihat ke tak ni?" ha,satu lagi kalau kita tengah jalan jalan dekat somewhere lepastu kita nampak ada nenek tua yg tengah bawak barang banyak banyak,sebab sayanglah kita tolong nenek yg tidak diketahui tu.Free pahala kita dapat tau.

Tapi................
Dalam segi cinta??????
Hah,laju je Fatin cakap "kau sebenarnyer langsung tak pernah rasa 'cinta' tu!langsung tak!" Wo! wo! rilek arghhh.....
Tak payah lah emo sangat kan.Nak tergelak pon ada sebenarnya tau.Ok ok,kalau ni aku rasa 99% aku setuju.Lagi 1% aku biarkan hati aku sendiri yg cakap.Rsanya dia setuju kot.Sebab bukan fatin sorang je cakap mcm tu,Mimi pon cakap benda yg lebih kurang sama.Macam sepakat jerrr.Ingat lagi waktu mimi semangat gila cakap "Kau seorang yg tak mudah percayakan sesuatu.Contohnya cinta!"waktu aku tanya apa kelemahan aku untuk penghargaan kendiri tu.hahaha!maybe that's real.Aku memang tak percayakan cinta.tapi bukan cinta kahwin.Cuma cinta diusia remaja.Bagi aku cinta bagai  nak terpecah rak tu takkan ke mana pon.Agak agak sampai pelamin ke?sampai maut je aku tengok.Ramai remaja zaman sekarang sanggup mati sebab putus cinta.Apasal tak bunuh diri je sebab tak dapat makan burger.kan lebih kurang tu.

Kalau aku,aku yakin allah akan utuskan seorang hamba kepada aku untuk mendorong aku ke syuga.Cuma tak tahu siapa dan bila.Maybe orang yg aku kenal or orang yg aku sendiri tak tahu menahu.Maybe aku akan kahwin dulu daripada kakak aku or Nakarainaimi atupun shortformnya langkah bendul 7 orang sekali termasuk kakak.Maybe jugak aku orang terakhir yg akan kahwin daripada dorang.Ataupun aku sendiri takkan pernah rsa nikmat perkawinan disebabkan ajal.Ataupun memang dah orang yg tak nak dekat aku.Nak buat macam mana kan?Orang tak nak dekat kita dah kenapa pulak kita nak kejar kejar orang tu kan?tak nak tak nak lah.Aku cari orang lain!hehe :) well,that's life.Life must be fun.Enjoy it in the right way.Setakat ni aku enjoy dengan kehidupan aku.Aku bersyukur di atas kurniaan allah.Alhamdulillah.Terima kasih ya allah!

sekian assalamualaikum,salam suka sayang cinta.bai! :D
                                  
                                                                                                                                           XOXO,FNA


Assalamualaikum.Terima Kasih.xoxo :}




Older Post // Newer Post