status
Final exam is next month?Aaaaaaaa!!!!!



My Perfect Imperfect Life }

""

Gangster Kampung

.Hello and Welcome to my beautiful world.
.My name is Fatin Nadhirah Bt Azhari .Seorang student di bangunan yang bernama 'sekolah' .14 tahun 2013.(muda lagi weyh)Mencari erti kehidupan di usia remaja.Di blog ni ku titipkan salam.Agar membantu menceriakan hari.Allah sentiasa di sisi dan semoga diri ini diberkati.Amin

Nasihat Anak Azhari

big sunglasses, sunglasses, vintage, vintage ring
Sayang mereka yang sayang saya.
.CINTA,jangan terlalu percaya.Itu semua poyo:)
.kawan biar beribu,setia pada yang satu
.jangan menyuruh orang untuk faham kita,tetapi fahamlah diri sendiri
.kalau sedang sedih,tabahlah.ALLAH sedang mengujimu


Nakarainaimi

six of us,teenagers,lots of love
Nakarainaimi bukanlah bahasa jepun tapi ianya gabungan nama kami.
.NA stands for Husna/una
.KA stands for Atikah/ika
.RA is me.Stands for Nadhirah/nad
.IN stands for Syazlien/alin
.AI stands for Fatin/ain
.MI stands for Syamimi/mimi
semoga kami kekal selamnya ya allah.perkukuhkanlah persahabatan kami.Amin.
kini,NAKARAINAIMI is registered!Hak milik kami

My GalahMan

doodle, Girrafe, lee kwang soo, vintage ring
.Saya peminat Lee Kwang Soo dalam Runnimg Man
.Tak nak kahwin dengan dia,nak jadi dia punya member je
.Nak cakap LKS is a betrayer?Lantaklah!
.Nak cakap saya ni perasan?lantaklah
.Nak cakap LKS tak kenal saya pon?Lantaklah!
.Yang pasti aku minat dia,aku ada perasaan and aku kenal dia.Full stop!haha! perasan lebih!


Terima Kasih Yang Besar Kepada

Skins by: Eyka Eyko
Background: Nurul AtiQah
Best View in: Google Chrome only

my 3 daysss at my village
Wednesday, September 18, 2013 | 8:11 PM // 0 Mustaches
assalamualaikum semua. Dah makan? mama kita masak ayam masak kicap tau....nak?kalau nak pergilah buat sendiri! buwek buwek  : P

when mama called me and sayed "angah,mama lupa nak cakap.Besok nak balik kampung.Pergi kemas baju" yeay!!!!!! kampung!!!!! wo wo wo balik kampungggg~ ~ ~ woo woo woo balik kampunggggg~ ~ ~ hati giranggg!!!!*singing* tak tahu kenapa tapi rasa excited sangat nak balik kampung kali ni.Lebih excited daripada nak balik beraya beberapa bulan yg lepas.Tak yahu kenapa.Like I said,I don't know why? maybe someting 'good things' gonna happen to me? probably? kan?

tapi......
hari jumaat tu,adalah hari flash floods.Allah memakbulkan doa daripada seorang guru,ibu,pregnant mother,dan juga seorang ustazah.hai.....kilat sana sini,sampai terpadam elektrik.Nasib baik lah aku duduk dalam surau waktu tu.So selamat sikit kan?tapi waktu tu tangan doq terketaq ketaq nk menjawab soalan bertulis daripada ustazah waktu tu.Luckily,my mimi ada dekat sebelah.Bila kilat menyambari bumi,atau lebih spesifiknya Batu Cabes,Selangor Darul Ehsan,Malaysia.Dengan automatiknya aku akan peluk orang sebelah.Kadang kadang kalau dah shock sangat orang sebelah tu laki pon maybe aku tak sedar.Yg aku tau,aku selamat dan dapat berlindung dengan pelukan itu.But so far,aku belom lagilah nak peluk peluk anak teruna orang nih...maybe one day aku akan peluk my Mr.Husband.Halal kan.......

Bila dah hujan lebat,kilat sabung menyabung,hujan turun tanpa henti,confirm confirm lah sekolah terchentaku SMK TAMAN SELAYANG banjirrrrr......tapi banjir kali ni,haiii.....bukan banjir biasa.Semuanya ditenggelami air.Bangku sekolah pon ditenggalami air.So,kami main air!! yeay!! Stokin dibuka untuk mengelakkan kakiku ber'smelly'.Jadi kami main air pakai kasut tanpa pakai stokin.Macam macam kitaorang tengok waktu banjir tu.Air dipenuhi  dengan daun daun.Air yg bersih bercampuran dengan air longkang.Sampaikan lipas berenang renang untuk menyelamatkan diri.bukan seekor tapi dua,tiga empat ekor.Lipas tu berpusing pusing atas air untuk bangun dan menyelamatkan diri.Go coackroach! go!

dan tibalah hari yg di'wait' 'wait'kan or bahasa BM nya hari yg ditunggu tunggu.Saturday.Balik kampung day!
Perjalanan pergi dan balik daripada KL ke Perak mengambil masa 2 jam.Alhamdulillah perjalanan kami lancar.Dan tepat pukul 11.30 pagi kami melepasi perkarangan tol tapah.Tapi rilex rilex dulu,kita lepak lepak makan mee kicap dulu........nyam nyam!!! Setiap kali bailk kampung,memang tak sah kalau tak makan mee kicap bersama teh o ais.Langsung tak sah! Tak feel balik kampung!

cenggini hah rasa dia!!(Y) mee kicap Tapah,Perak.Satu satunya mee yg aku suka.Rasa mee dia tak rasa sangat sebab ada sup fishcake yg sedap gilaa.


Lepas jer habis makan,aku dan family pergi Hypermarket TF.Macam giant tapi nama dia TF.Mama nak beli barang barang untuk buat spageti.Mama cakap ucu nak sangat rasa spageti mama.Sedapppp!!!Tapi disebabkan aku mals nak duduk tercongok jaga troli,so aku pass penjagaan troli dekat ayah and jalan jalan satu Market tu.And guess what?I found a pair of super duper awesome bottles

 Ni apa yg ditulis untuk botol perempuan dibelakangnya.<3 family,Children,Husband.Nampak tak perkataan husband dihighlightkan

 Yg ni adalah pasangannya,so sweet di bottles.Yg laki dibelakngnya bertulis <3 Work,wife,Family,Children.I dont know why dia tak highlightkan wife tapi Family.Yg pasti kedua dua botol di gempakszzz!!

Dan pada petang itu,my cousin Aina and her family datang....yeay!! takdalah boring sangatkan.Dan selepas itu kitaorang pergi rumah opah semah untuk menangkap ayam.Woooo!!! tangkap ayamm....!!!Tak sabar nyerrr.....

Berkejar kejaran dengan ayam ni.Kepung dia!!! kepung!! ha,mana kau nak lari sekarang oh ayammm??!!!Habis lah kau....lepas ni duduk diam diam dalam perut aku.Jangan kau berkokok pulak

Mula mula aku tanya Aina,"kenapa tak beli je?dah siap potong dah" and ainda sayed "kalau beli,mahalll....lagipon kalau kita nk cari ayam fresh,ayam kampung dan ayam ni free jer.Tak payah kena bayar pon" itulah Aina,walupun dia muda setahun daripada aku tapi otak dia sudahpon ewas.Cuma muka jer makan kanak kanak riang.

 ayam disembelih....




 pabila kau didalam kuali
 
 hazim

 
 walaupun dah disembelih,tapi dia tetap gerak gerak dalm baldi tu
pertama kali melihat perkara ini,di depan biji mataku sendiri.Proses menangkap dan menyembelih seekor ayam.Takdalah geli mana bila kita tengok orang sembelih ayam.And aku sendiri tak faham kenapa dalam tv semua orang pengsan bila tengok ayam disembelih.

Tapi yg sedihnya,waktu  paucu dah dapat tangkap ayam tu,for the first time,I heard,ayam tu meraung raung,Bukannya berkokok lagi,cuma dengar suara ayam yg mcm dah tau tau je dia akn disembelih.Maybe pengalaman tengok sedara seayam ayam dia disembelih depan mata.Kesian.....

Day 2,Sunday
Hari kedua ada di kampung......haisyhhh...rancangan tak menjadi.Apa mampu buat,kita hanya mampu merancang,tapi allah yg menentukan segalanya.Sebenarnya malam tu aku,aina dan sepupu satu lagi,nafizah atau aku panggil dia pijah berancang untuk jogging satu kampung pagi pagi buta.Tepat pukul 7.15 ketiga tiga handphone menyalah.Macam macam bunyi ada.Yg pastinya bunyi alarm aku adalah 'rooster'So agak terkejut sikitlah dengar bunyinya.Tapi bila bangun jer,hujan turun tanpa disangka sangka.Hai....tak jadi nak jogging.Bakar lemak terkumpul ni. tapi....

Pada waktru petangnya,rancangan jogging diganti dengan rancangan mandi sungai!yeay!!! feel gila.Dari kampung kita orang jaln kaki pergi sungai,dan seperti biasa,kalau nak mandi sunagi kita kena turun bukit.Tang ni yg seram nih.Sebenarnya daripada jauh lagi kitaorang berdua dah nampak ada seekor anjing putih yg besaq gilaa.Dari mana anjing ni sesat aku pon tak tahulah.So sampai jer depan rumah seorang jejaka yg I used to called him 'my hero malaya' a.k.a patrick.a.k.a diamond (sebab rumah dia ada bentuk diamond) a.k.a penjara (sebab dulu rumah dia warna merah tapi sekarang dh bertukar warna silver and look like a jail) ahahaha XD.Kitaorang berhenti depan rumah dia and usya line dulu.Kita tengok mana anjing tu pergi.Lepas 5 minit berdiri sampai jadi spy,anjing tu blah tak tahu pergi mana.So teruskan perjalanan pergi sungai.Yahoo!! tapi sampai jer bukit kitaorang mula melangkah laju.Terkenangkan balik hari raya pertama,Boleh pulak terserempak dengan oink oink hutan.Alah khinzir hutannnn.....Hai....kelam kabut kitaorang lari,aku dengan pakai baju kurung nya.Dengan vawak kanak kanak riangnya..Cousin aku Si Zahir tu boleh lah lari laju,dorang pakai baju melayu,ada seluar,kitaorang ni? Nasib baik tak terkoyak baju raya aku tau!Dan nasib baik juga yg oink oink tu tak kejar kitaorang,dia lari masuk hutan balik.Haiiii.....pengalaman kali keberapa dah jumpa dengan oink oink hutan ni....So kitaorang ambil keputusan untuk jalan laju laju bila sampai dekat bukit.Dan alhamdulillah,selamat melepasi zon oink oink.Haha

Sampai dah kita ke kawasan perumahan yg berdekatan dengan sungai.Tapi belom samnpai sungai lagi.Aku tengok padang bole yg menghijau terbentang luas.Dan jejaka jejak kampung dengan lasaknya bermain bola di padang.Dan  bila kitaorang lalu je,semua orang pandang peliks...Maybe dorang tak kenal kot kitaorang.Tapi bila fikir balik ,bukannya baru first time balik kampung.Maybe dorang......argh ! mals nak fikir.Yg psti aku rasa best gila mandi sungai



One day aku akan noleh pegang palang ni.Btw,nampak tak bawah jambatan tu ada sungai.Nampak tak?



Duduk kampung kan?so,takpayah lah nk pakai lawa lawa.Pakai selebet pon orang tak kesah.So,tho is me again

dari kiri aku,aina,pijah.3 hari bersama kanak kanak riang ni dengan aku aku jadi kanak kanak riang.

Day 3,Monday
Sudah tiba masanya kami pulang ke rumah masing masing.Aku pulang ke  my 'home sweet home' lebih kurang pukul 3.15.Dan ada satu kejadian yg macam drama melayu terjadi pada aku.hah. what can I say are only 5 word, "Abang,what are you doing?"Dan sebenarnya ada satu lagi cerita yg buat aku sesangat happy  bila balik kampung.tapi......tengoklah kalau sempat aku cerita aku cerita,kalau tak.....
biarkan sahaja hati ini yg tahu rahsianya.I say men! This another story like a movie! Seriously!

sekian,assalamualaikum : D


Assalamualaikum.Terima Kasih.xoxo :}




Older Post